zaterdag 17 januari 2015

Gehaakt appel mutsje


Een van de dingen die ik jammer vind van dat mijn meisjes ouder worden, ik kan geen babymutsjes meer voor ze haken.
Gelukkig hebben we op 5 mei een super gezellige vrijmarkt voor de deur waar ik dit jaar zelf gehaakte spulletjes ga verkopen. Kon ik dit schattige 'Apple of my eye' mutsje toch nog haken!


Het patroon voor de beanie vond ik hier bij Moodkids. Ik haakte halve stokjes in plaats van vasten.
Het stammetje van de appel heb ik gehaakt door 10 lossen te haken, 1 vaste in de 2e losse vanaf de naald en vervolgens tot het einde halve vasten. Het blaadje: 6 lossen, 1 vaste in de 2e losse vanaf de naald, half stokje, dubbelstokje, half stokje en 1 vaste. 
Hij is leuk toch!
❤️

Now my own girls aren't baby's anymore, I had to find some other purpose to crochet this cute 'Apple of my eye' baby beanie.
I hope to sell it on the 'free market' ( some kind of yard sale) in my neighborhood.
The pattern for the beanie I found om www.Moodkids.nl. I used half double crochet instead of single crochet.
The stem: 10 ch, 1 sc in the 2e ch from the hook, follow by 1 sl.st in every ch till the end. The leave: 6 ch, 1 sc in the 2e ch from the hook, hdc, trc, hdc and 1 sc in the last ch. 
It's cute right!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen