maandag 12 januari 2015

Als je geen ster aan de hemel kunt zijn....


'Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je eigen huis' 
Een Chinees gezegde wat ooit eens in de Flow stond. Ik vond het zo mooi dat ik het uitscheurde en ophing. Sinds kort waag ik een poging aan handlettering. Ik kon geen quote bedenken die me meer aanspreekt dan deze. Zo simpel en zo waar. Schitteren kan je overal, al is het maar voor je zelf of je naasten.
Vandaar die keuze voor mijn allereerste illustratie waar ik de tekst dus ook zelf voor tekende.


Het is trouwens moeilijker dan ik dacht dat handlettering. Ik heb voor mijn verjaardag een heel handig boek 'The handlettering Ledger' van Mary Kate Mcdevitt gekregen, waarin er tips en voorbeelden gegeven worden maar waarin je ook vooral heel veel kan oefenen. En dat oefenen is echt nodig. 


Zo is deze tekst verre van perfect maar eigenlijk vind ik dat ook wel leuk, dat schots en scheve, net als mijn illustraties, die zijn ook een beetje schots en scheef. Je moet er van houden denk ik. Dus schitter ik vooral lekker voor mezelf en mijn naasten en iedereen die er blij van wordt net als ik.

❤️

'If you can't be star in the sky, be the light in your own home' It's a Chinese saying that speaks to me. That's why I have chosen it to be my first hand lettered illustration.
The hand lettering is harder than I thought.
I'm very glad I got 'The hand lettering Ledger' (a book from Mary Kate McDevitt) for my birthday. It's a book with lot's of tips, examples and room for practice. And that's what I need to do, practice, practice , practice…



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen