zondag 26 oktober 2014

Southbay shawl




Hij is al een tijdje af maar van foto's maken kwam het nog niet erg nu de vakantie ook in het midden van het land weer voorbij is. 
Maar nu kan ik dan toch eindelijk het resultaat showen van mijn Southbay shawl!


Ik heb heel lang zitten twijfelen over de rand maar heb uiteindelijk gekozen voor de meest simpele variant, 2 rijen vasten. Eerst een in de kleur van de rest van de shawl (Scheepjes stonewashed kleur blue apatite)  en als laatste een randje Catania gebroken wit. 
Ben heel blij met het resultaat. Hij is stoer en toch vrouwelijk geworden. En nu het in de ochtenden al weer wat kouder wordt geniet ik er volop van.


Het label zag ik voor het eerst op de blog van  Janneke van  Jip by Jan. Ik bestelde het in de Etsy shop van Nicollie. Het geeft er net iets extra's aan vind ik.

Inmiddels ben ik alweer aan mijn volgende Southbay bezig, een cadeautje voor een goede vriendin. En allerlei andere kleine werkjes waarvan hopelijk snel een blogberichtje!


❤️







6 opmerkingen:

  1. Prachtig! Zowel het patroon als de kleur. Heb je een link naar het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel! Het patroon heb ik van Ravelry zie voor een link mijn blogbericht Southbay shawl van augustus. Daar vind je ook een haakschema van het patroon en een link naar de Nederlandse vertaling.
    Succes als je hem ook gaat haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had op de tag " southbay shawl" geklikt, maar ik zie dat het bericht van augustus onder " southbay shawlette" staat. Daarom had ik het bericht niet gezien. Maar fijn dat je het patroon gedeeld hebt! Weet je ook nog hoeveel bolletjes je hebt gebruikt? Dan ga ik het bestellen en kan ik weer gaan haken. Nu het herfst is krijg ik weer helemaal zin om te haken en een sjaal is altijd een goed project :-) Groetjes, Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aha, ja zie dat ik inderdaad 2 verschillende tags heb gebruikt! Ik heb 8 bollen Scheepjes Stonewashed gebruikt en een restje Catania voor de rand. Veel plezier met het haken. Groetjes, Maruga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Welke maat haaknaald heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel!
    Ik heb met een haaknaald 3,5 gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen