maandag 29 september 2014

Illustreren!


Sinds vorige week is de cursus analoog en digitaal illustreren gestart die ik de aankomende 3 maanden ga volgen. Wel even wennen dat ik in plaats van de gebruikelijke poppetjes die ik teken nu 5 illustraties moest gaan maken bij een tekst. 

Maar voor mij ook wel weer goed om uit mijn comfort zone te komen en iets totaal anders te doen. 
Na de illustraties op papier te hebben gezet heb ik ze gescand. Dit is zoals ik het eigenlijk altijd al doe maar toen kwam het….. in de handleiding die ik mee kreeg stond een toch wel 10 keer handigere manier om de kleur van de scan te verbeteren.

Dat was toch wel een van de redenen om deze cursus te gaan volgen. Ergens riep er in mijn hoofd allang al een stemmetje; ' dit moet handiger kunnen ' en inderdaad, het kan veel handiger.
Het enige wat je hoeft te doen is in Photoshop naar afbeelding te gaan en de selectieve kleur bij wit helemaal naar links te schuiven en bij zwart helemaal naar rechts et voilà!


Goed, terug naar de opdracht, uiteindelijk zijn dit de illustraties geworden. Ben benieuwd of iemand zonder de tekst te kennen hieruit op kan maken waar de tekst over gaat. Dus als je een idee hebt, laat een reactie achter dan weet ik meteen of ik mijn werk goed gedaan heb ;-)

Morgen les 2, heb er nu al zin in!!


❤️

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen