vrijdag 27 juni 2014

It's time to drink Champagne

Gisteren was er een vriendinnetje jarig. Ik verras mensen graag met een zelf getekend kaartje. Vriendin L kreeg deze digitaal toegestuurd.

Ik heb al heel wat uurtjes achter de Mac doorgebracht om mezelf het digitaal bewerken van tekeningen eigen te maken. En stukje bij beetje gaat dat steeds beter en sneller. 
Gelukkig zijn er heel wat goede tutorials over Photoshop te vinden op internet. 
Zo stuitte ik gisteren op het blog van fotografille, een helder en mooi opgezette blog van Evelien Oerlemans. Handige tips om je foto's verder te bewerken of bijvoorbeeld een watermerk te maken voor op je eigen werk.


Zelf begin in mijn tekeningen altijd gewoon op papier, dat vind ik fijner werken dan op een tekentablet. Vervolgens trek ik de lijnen over met een fineliner en scan ik de tekening in. Daarna bewerk ik hem verder in Photoshop waarbij ik eerst zorg dat de grijzige achtergrond verdwijnt meestal met behulp van de magic eraser en om kleur toe te voegen gebruik ik voornamelijk de brushes en de buckettool. Het fijne van digitaal werken met tekeningen op de Mac vind ik dat je verschillende versies kan maken en steeds opnieuw kan beginnen als iets niet naar je zin is.


Omdat ik graag nog veel meer wil kunnen halen uit Photoshop heb ik bedacht dat ik in september een cursus analoog en digitaal illustreren ga volgen bij het UCK. Lijkt me super om alle andere mogelijkheden te leren kennen. Bijkomend voordeel is een jaar lang tegen een sterk gereduceerd tarief gebruik maken van de Creative suite!
En aangezien het 'kleintje' vanaf september met grote zus mee naar school mag, lijkt me dat het ideale moment.
Kan niet wachten!!


                           ❤️

                




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen